Üdvözöllek  Fischer Gyula honlapján!

Sunday, 21 January 1900 00:00

Utolsó módosítás:

Sunday, 21 January 1900

" A jó mérnök közelít,elhanyagol,feltételez "

 

                                            Dr. Zsuffa István

Mai dátum:

Látogatók száma:

2013.01.01.- óta

Online:

Jótanácsok

40 éves koromig - mint a hozzám hasonló fiatalok - nem kímélve magamat éltem az életemet. Aztán egyszer csak jöttek a rosszullétek, szívritmus zavarom,magas vérnyomásom,pollen allergiám lett.

Kénytelen voltam magammal, az egészségemmel ezután többet foglalkozni már csak a miatt is mert néhány barátom, munkatársam 40-45 éves korában hírtelen elhalálozott - és ez nagyon megdöbbentett.Elkezdtem a fogyasztott élelmiszerekre,italokra, rossz szokásaimra jobban odafigyelni - és azokon némileg változtatni.

 

Nézzük csak, hogy mire kell jobban oda figyelni a "túlélés" érdekében.

 

- Ásványi anyagok, vitaminok szükséges mennyiségének folyamatos bevitelére a szervezetbe,

  (A napjainkban kapható zöldségek,gyümölcsök - a termő talaj túlzott kihasználása miatt - már alig-alig tartalmaznak   elgendő mennyiségű és minőségű ásványi sókat, vitaminokat. Pótlásukról vitamin készítményekkel, egzotikus gyümölcsök, zöldségek fogyasztásával  célszerű gondoskodni.)

- Napi minimum 2-3 liter tiszta víz elfogyasztására,

  (Nem csapvíz, nem palackozott - gyakran ivóvíz hanem jó minőségű artézi ásványvíz, szűrt, ionizált tisztított víz.)

- A szervezetünk oxigénszintjének növelésére - oxigénnel dúsított tisztított víz fogyasztásával,

  (Kb. 10 ezer évvel ezelőtt a levegő még 37-38 % oxigént tartalmazott - ehhez alkalmazkodott az emberi test az evolúció során. Ma ez az érték 21 % körüli, városokban 18 %. Gyakorlatilag a szervezetünk állandó oxigénhiányban szenved!)

-  A vércsoportunknak megfelelő táplálkozásra,

  (Ebben lehet hinni meg nem hinni de aki kicsit is figyel magára az hamar megtapasztalja jótékony hatását. Természetesen nem "szentírás" és el is lehet és el is kell időnként térni tőle ha úgy kívánjuk.)

- A rendszeres testmozgásra,

  (Heti min. 2-szeri futás,kocogás, kerékpározás [akár szobakerékpáron], úszás, torna, kiadós sex stb. alkalmazkodva testi adottságainkhoz!! Pld. 130-150 kg-os testsúllyal ne kezdjünk el maratonra "gyúrni" hanem használjuk ki a felhajtóerőt és ússzunk! Gyakran látok országjáró munkám során elhízott hölgyeket, urakat este"futni" (mikor a legkevesebb a fürkésző szem pár) forgalmas, füstös utak mellett kitaposott tornacipőkben. Az már egy jó pont, hogy megvan az elhatározás a változás érdekében, de könyörgöm gondoljanak a részletekre is! Konkrétan vegyenek egy jó futásra alkalmas cipőt, lehetőség szerint menjenek parkba, vízpartra, sportpályára és alkalmazkodjanak a szervezetük bioritmusához. Bizony-bizony a mi életkorunkban már délután, este felé nem célszerű semmi megerőltetőt csinálni! 

- A fokozatosságra.

  (Ez már közhely számba megy de nagyon komolyan kell venni! Nem egy közeli barátom, ismerősöm halt bele a drasztikus fogyókúrába, dohányzás hírtelen abbahagyásából eredő autoimmun betegségbe stb.)

 

A dohányzásról és a túlzott alkohol fogyasztásról történő leszokást már nem is említem mert az evidens.

 

Mindezeken túl néhány káros környezeti hatással kénytelen-kelletlen együtt kell élnünk (Légszennyezés, UV sugárzás,elektroszmog,vegyszerek-mérgek,stressz stb.) ezért tegyünk meg amit tudunk egészségünk védelmében, - hogy lehetőleg élhető életet élhessünk.

Ehhez szeretnék néhány hasznos tanácsot, ötletet adni kedves Olvasómnak.(Kattints az ikonokra!)

Copyright © 2017 Fischer Gyula

 

A napokban olvastam egy újságcikkben a Dalai Láma szellemes és igaz megállapítását az emberről.

 

"Feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét.És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban,elfelejti élvezni a jelent.Az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben,sem a jövőben,úgy él mintha soha nem halna meg, és aztán úgy hal meg,hogy soha nem is élt igazán."